torsdag den 18. oktober 2007

Rengøring

Jesper går sygemeldt p.t. og jeg kunne godt vænne mig til, ret hurtigt endda, at han var hjemmegående husfar..... (hvis bare jeg tjente lidt mere og vi ingen gæld havde). Efter et par dages sløvhed er her både blevet vasket tøj, lagt det tørre sammen, støvsuget.

Ja, efter alt det vi har været igennem de sidste par måneder, har vi prioriteret hinanden og børnene frem for rengøring, og det sætter sine spor.

Støvsugning bør ske jævnligt når man har børn, der spiser chips og popcorn!!!!

Svigermor skulle være kommet og gjort hovedrent i denne her uge, men hun er desværre syg. Fremover har vi valgt at betale hende for at komme jævnligt at gøre rent indtil vi begge er helt på toppen igen. Jeg glæder mig, er der nogle der kan gøre rent er det hende.

Eftersom Jesper havde vasket og støvsuget, fik jeg pudset billeder mv, noget af det der altid bliver sprunget over, når man har 2 børn, der render i rumpen på støvsugeren.

Jeg elsker et nyrengjort hjem, der er så rart at være og jeg bliver i langt bedre humør og kreativiteten stiger. Så svigermor skynd dig at blive rask..... for der går nok ikke kænge inden her trænger igen.

Det er egentligt lidt unfair, vi er aldrig under sengen, men støvet finder derind og det finder ind og lægger sig de mærkeligste steder, oven på skabe, i lysestager, på blomsterblade, lamper, you name it, selv hvis ikke man er hjemme bliver der beskidt.... jeg undrer mig, støv burde aldrig være opfundet.

En anden ting, jeg har fundet ud af med årene (jeg er jo ved at være en gammel kone) er, at min evne til at rydde op og gøre rent hænger meget sammen med min sindstilstand og hvor meget kaos der er i mine tanker. Det sidst stykke tid har tankerne været kaos, og dem har jeg haft svært ved at struktrurere og så kan jeg heller ikke få struktur på hjemmet og en oprydning og rengøring kommer jeg ingen vegne med, er jeg derimod superglad og ingen synderlige ting at spekulere over går det som en leg og tager ingen tid, det er noget underligt noget.

Ingen kommentarer: