onsdag den 3. oktober 2007

Bolig

For et par uger siden var vi på rigtig familietur til Skælskør og kigge på et hus, som Jesper havde fundet på nettet. Det var rigtig idyllisk og vi faldt begge for det. Det er stadig meget i mine tanker, men Skælskør er langt væk også selvom man har bil.


Huset var vidunderligt, men der skal gøres meget. 5 brændeovne, intet komfur (de lavede mad på brændeovnen), men hold op hvor var det charmerende..... Men urealistisk er det nok også, der skal laves meget, ny ruminddeling på førstesalen, varme, nyt strøm osv. Men drømmen er der, det kræver bare arbejde og penge.

Arbejde, ja, man skal også ha' et arbejde på Vestsjælland, og der er ikke mange jobs ledige, en jobsamtale tager en hel dag, nye institutioner osv. puha.

Men helt ærlig, et hus i bedste Morten Korch stil, 20000 kvm jord, høns, kalve i stalden, frugtræer, brændeovn, skæve døre og vægge, det lyder idyllisk og det var idyllisk, så jeg drømmer videre, en dag når vi er klar.....

Men jeg er ikke sikker på at jeg kan undvære mit netværk i Nordsjælland, men her har vi ikke råd til at bo, men hvad er det man siger drømmene har man lov at ha', hvis huset havde ligget i Nordsjælland til samme pris var jeg flyttet.....

Så vi bliver i Espergærde i vores lejlighed indtil vi vinder i Lotto eller jeg får gjort min uddannelse færdig og kommer i gang med karrieren.

Apropos bolig så fik Jesper brev fra boligkontoret i dag. Ja tilbud om lejlighed, jeg havde det rigtig skidt i den time, der gik inden han kom hjem fra arbejde, skal jeg nu ud i en ny rutschebanetur (tror jeg har haft ubegrænset turpas til den "fornøjelse"). Men dejlig som min mand er, læste han brevet og rev det i småstumper, gav mig et kram og et kys og fortalte mig at han skulle ingen steder mere, det er her han hører til, jeg elsker ham helt op til himlen.

2 kommentarer:

Michael sagde ...

Man kan blive helt glad i låget af at læse om brevet til jesper...
Skønt!!

Annette sagde ...

Det var noget nær det bedste, der kunne ske...Min rutschebane tur kører opad lige nu.....