onsdag den 23. januar 2008

Godnathistorier...

...er smadderhyggelige, jeg har godt nok læst mange pixibøger, karius og baktus, byggemand bob, Halfdans ABC og meget mere.

For et par år siden investerede vi i Disney Leksikon's samlede værker til Oscar, da han er en meget videbegærlig dreng og forældrene havde lidt svært med at svare på alle spørgsmålene. Jeg har lært rigtig og genopfrisket rigtig meget, der er jo en om jorden, kroppen, rummet, pattedyr, planter, videnskab m.m. og de er rigtig gode.

Vi skiftedes til at læse for Oscar, de dag han vil puttes og desværre var Jesper og Oscar startet på det leksikon om dinosaurer, som jeg så læste færdigt for drengen. Den hader jeg simpelthen, tyranosaurus rex kan jeg, men hold op nogle navne de har, der er alt for mange bogstaver i og det er ikke kun fordi, at det er ved at være sidst på dagen og lyset ikke er helt godt, min hjerne kan simpelthen ikke læse eller udtale de navne.

I dag har vi så læst i den om videnskab, straks meget lettere.... Men bortset fra det leksion om dinosaurerne (og sikkert alle andre bøger om dinosaurer) kan jeg varmt anbefale leksikonene, de er absolut pengene værd og både Oscar og hans forældre har lært meget. Vi bruger dem både til højtlæsning og til at slå op i, hvis der kommer et af de der mærkelige børnespørgsmål, som man ikke aner hvad man skal svare med.

Ingen kommentarer: