torsdag den 15. november 2007

Skimmelsvamp

Ja, klamt ikke. Jeg var til forældremøde i går i Oscars frit. Fritten er et nyt byggeri, som har været i brug i 2½ år og der er konstateret skimmelsvamp stortset over det hele i konstruktionen. Så børnene skal evakueres og bygningen jævnes med orden, det er ingen joke.

Indtil der kan opsættes en midlertidig frit bestående af pavilloner på fordboldbanen skal børnene blive i skolen efter skoletid. Skolen har stillet alle deres kreative lokaler til rådighed og ungdomsskolen har stillet kælderen til rådighed, så det er imponerende nok. Og for en gangs skyld har kommunen været handlekraftig og hurtig. Jeg synes også det er en ok løsning efter omstændihederne, jeg havde frygtet at de skulle transporteres i bus et eller andet sted hen og skilles fra alle deres kammerater.

Sommeren 2009 regner man med at der er en ny frit, fordi det hele juridiske tovtrækkeri starter nu. Jeg synes det er lang tid, der skal Oscar i 2. klasse og han er så glad for den frit og de muliheder de har, så jeg synes det er rigtig trist. Men jeg er også glad for, at de ikke skal være i bygningen og kommunen trods alt ikke vil spille hasard med børnenes helbred.

Ingen kommentarer: