torsdag den 15. november 2007

Feng shui

Jeg fik en bog om feng shui, da vi flyttede ind her i lejligheden for knap 2 år siden. Jeg tror, hun mente at vi havde for mange ting at slæbe op på 2. sal. Jeg læste lidt i den på det tidspunkt, og fik jo sorteret ud i en masse, da jeg satte på plads, men langt fra nok. Der var så meget at se til, 2 børn med roskildesyge, 1 mand med mellemøresbetændelse, en gammel lejlighed der skulle gøres i stand og ren, en ny der skulle fungere.

Jeg har periodevis muget lidt ud i vores ting. Lidt af gangen, man kan jo ikke spise en elefant af en omgang.

Det sidste stykke tid er der blevet smidt 3 sorte sække ud, i dag har jeg fået sorteret en masse babylegetøj fra, som jeg vil sætte til salg på qxl, svigermor fik en masse nyt brugt tøj i sommers osv.

Den sidste uge har jeg slugt bogen, der står så mange geniale ting, så når svigermor har gjort vores hjem rent i morgen, går jeg i gang med næste etape.

Hvis du ikke kender feng shui, så går det ud på at hjemmet er delt op i 9 "zoner", parforhold, karriere mv. og der skal ryddes op i disse zoner, for at det hele spiller. Ting der er opbevaret over øjenhøjde tynger psykisk osv. Du går med 20 % af dit tøj 80% af tiden.

Desuden er jeg nødt til at få muget ud, så alle vores ting kan være i en lastbil, hvis vi flytter til Mullerup Strandvej. Samtidig har vi faktisk en masse lort som vi aldrig bruger, hvorfor blive ved at gemmen?.

Lån bogen, den er genial, og man bliver inspireret.

Grundessensen i Feng Shui er, at dit hjem afspejler din psykiske tilstand. Oprydningen sker jo så også når du er psykisk parat til det. En dag får du sorteret lidt ud, men er ikke parat til at smide alt ud, det kommer så efterhånden som du er parat. Hvis man får hjælp, og ens hjem bliver totalt clean er det ikke sikkert man føler sig hjemme og har lyst til at være der, for det er ikke der man er psykisk.

Ingen kommentarer: