mandag den 11. februar 2008

Tømmermænd

.... de satans små djævle....

Ja, jeg tilbragte dagen i går med tømmermænd, hvilket egentligt er ret sjældent, da jeg synes jeg lyder nok af hovedpine i forvejen. Lørdag var jeg ude at spise med mine kollegaer fra TNS både dem der er holdt op ligesom jeg og dem der er startet i det nye selskab. Jeg havde det lidt ambivalent da jeg tog afsted, regnede bare med at spise og så var det det. Men det blev altså rigtig hyggeligt, så jeg kom på værtshus og var hjemme efter 2, puha, havde fået rigeligt med øl.

Jesper og jeg sad så og snakkede et par timer og fik en drink eller 2, og det er garanteret derfor jeg fik tømmermænd.

Dem der fortsatte på værtshus fra TNS var alle os, der var stoppet, en rigtig fed aften, vi fik vendt mange ting og jeg fik afsluttet et kapitel i mit liv (mangler kun de sidste penge TNS skylder mig, men det er også rigeligt).

"Direktøren" og "souschefen" har jeg ikke set siden alt balladen med Jesper og jeg og de spurgte selvfølgelig hvordan det gik, jeg kunne kun fortælle at jeg stadig er gift og at vi har fået det fantastisk. Diretøren spurgte hvad, der havde gjort udslaget, og det var hans råd til sommerfesten om at følge min mavefornemmelse, de ord han sagde den aften, har været afgørende i mit liv. Jeg fik afsluttet alt det her lørdag aften, der blev ringen sluttet efter også i den forgangne tid at have snakket med "gamle" venner, så nu er ringet sluttet.......

En anden ting var, at det var rart at hilse på alle igen, se at vi hver især har fundet noget nyt, og er på rette spor oven på en "sorgproces" over TNS, vores fælles arbejdsplads og liv i lang tid, så denne ring blev også sluttet.

Sikke meget jeg kan på sådan en lørdag aften efter indtagelse af adskillige øller, men nu er alt det "dumme" afsluttet og jeg er startet mit nye liv sammen med ham jeg elsker over alt på jorden..... Det har taget tid, men den har været nødvendig. Det har været både mit privatlig og arbejdsliv, der har været vendt op og ned på på samme tid, en hård en. Men som jeg har skrevet så mange gange før, har Jesper og jeg aldrig haft det så fedt sammen og gamle venskaber er vækket til live, og de nye venskaber er blevet tættere, så det har været en win-win situation.

Jeg er klar til resten af livet, så bare kom an.... , men jeg havde ikke klaret det uden min gode venner, veninder, kollegaer og "svømmevenner", der var har været ude af mit liv i mange år, men har stået der alligevel, da det gjaldt.

Ingen tvivl om, at jeg savner min dagligdag i TNS, som den var før fusionen kom i gang. Vidunderlige kollegaer, knald på hele tiden, gode historier fra gaden, kontakt med mennesker (kunder) fra alle samfundslag med deres oplevelser i triste og glædelige tider, men også en tid hvor jeg er vokset meget menneskeligt og fagligt, har lært at sætte mig i respekt, har ikke haft en it-afdelingen til lige at hjælpe osv. En æra er forbi, trist men sandt, og hvis ikke fusionen var blevet en realitet var jeg nok blevet i rigtig mange år....

Ingen kommentarer: