torsdag den 21. februar 2008

Arbejdet

Jeg har nu været på arbejde i 3 uger, og jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg er glad for det, det er mærkeligt. Jeg lærer en masse om SAP, jeg synes det er et mærkeligt system. Skal man føre en ind- eller udbetaling fra bank skal man gå ind i enten F52 eller F53 afhængig af om det er penge ind eller penge ud og et bilag af gangen..... istedet for at hedde indbetaling eller udbetaling, jeg savner min kassekladde, hvor man kan føre alt. Det er svært at finde rundt i resten af systemet ogaå, tingene har ligeså underlige navne og et simpelt kontoudtog er fandme besværligt, både at finde frem til hvor det laves og så bagefter få det ud af printeren..... Navision navigere man bare rundt i og finder møg nemt modposteringer mv. og tingene er kaldt for det de er.

Nogle er kollegaerne er søde andre har jeg lidt svært med, men det tager nok bare tid at lære hinanden at kende eller også er det bare fordi jeg savner Ingeborg, Kirste og Tine fra Taxa, vi klikkede bare med det samme..... Samtidig tror jeg også det har en betydning, at jeg ikke selv valgte taxa fra, men de mig, jeg havde i teorien ikke lyst til noget andet job, det spiller selvfølgelig også ind.

For første gang i mange år får jeg frokost hver dag, selvom det ikke altid er at jeg kan li' maden, men så er der altid salat, den anden dag fik vi rødbedepostej, det er ikke lige mig, heller ikke fisk i fad......, Det er så også første gang i mit arbejdsliv, lige pånær 9 måneder i Zitech, at jeg skal betale for min frokostpause og det kan jeg godt mærke på tiden hjemme, jeg er væk i mange timer og også når der er lidt længere at køre end til Humlebæk.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg gør, håber på et job på Vestsjælland og et hus, det har første prioritet ellers ser jeg nok lige tiden an og holder mulighederne åbne......

Tanker herfra.....

Ingen kommentarer: