lørdag den 16. februar 2008

Ny computer...

I sidste uge blev vores computer mere og mere træg og frøs indimellem skærmen. Dette blev så værre og værre. Jeg troede at vi havde fået virus og gik igang med onlinescannerne, men skærmen blev ved at fryse uden jeg nåede særligt langt. Så skrev jeg til Spywarefri.dk, de har tidligere hjulpet mig, men det fik jeg ikke meget ud af, kunne ikke læse svaret for skærmen frøs før jeg kom ind på forumsiden.

Så kørte jeg ned til jumbocomputer med "kassen" og bad om hjælp, de har også før hjulpet mig (forrige sommer, da harddisken stod af og de reddede alle billeder og regnskab). Denne gang var det ikke harddisken, heller ikke virus, men stort set alle andre dele der var stået af, så det endte med en ny, og hvor er den hurtig......, og de overførte igen billeder og regnskab. Jeg bandede mig selv langt væk over at jeg aldrig er up2date med sikkerhedskopier, men sådan er jeg.

Fredag fik vi sat "dyret" op, det er altid spændende med alle de ledninger, godt de har farvekoder på, den virkede. Nettet virkede også, så bare mailen, det krævede lige en opringning til cybercity (kan ikke undvære dem) da jeg ikke kunne finde brevet med hvad serverne skal hedde, så virkede det også.

Men meget af fredag aften gik med at installere programmer, officepakken, fotoprogrammer til kameraet og picassa, adobe, banken, msn, inde på alle de sider der har kode og få genfremsendt dem, alle mine mails kunne jeg ikke lige gennemskue at få ind i outlook, de lå i en fil på skrivebordet, men her til aften lykkedes det endelig, der ligger bare mange adresser, mailadresser og telefonnumre (hele min forbindelse til omverdenen) , så nu er alt på plads og det hele ligner sig selv igen, men det tog tid...... og hvor jeg nyder det nu, det går så stærkt at jeg ikke når at blive utålmodig og jeg har bare masser af plads og den larmer ikke. Det eneste jeg ikke har kunne finde cd'en på er publisher, men det må jeg undvære, heldigvis er det sjældent jeg bruger det, kun når jeg laver invitationer, men det må jeg så bruge de andre programmer til....

Men det vigtigste er at alle vores billeder er det og hele svogerens regnskab) og jeg vil hellere betale mig fra, at få det lagt over i stedet for selv at sidde og rode med det, for jeg bliver så hidsig hvis ikke det virker plus det nok ville tage mig 20 gange så lang tid. Jeg kender mine begrænsninger og køber mig til den form for service.

Oscar spurgte i går aftes om den egentlig også havde net? tjah, hvad ved en 7-årig.

Oscar og Mollie var med nede og hente denne computer og den gamle (skal have ødelagt harddisken så ingen får fat i alle vores bankoplysninger), Oscar så en giga bærbar, som han synes vi skulle ha' istedet, men jeg tror ikke lige dankortet kunne klare den, vi "nøjedes" med den på tilbud.

2 kommentarer:

Jette... sagde ...

Åhh, hvor er det dejligt at du er på igen...jeg har da savnet dig og dine skønne indlæg ;)
Knus fra Jette

Anonym sagde ...

rigtig god historie..

mvh
www.helpmypc.dk