tirsdag den 11. marts 2008

Mollie og røster

Røster betyder bryster på Mollie-sprog. (Der er ved at blive lavet en Mollie-dansk-ordbog beregnet til mostre, fastre osv. )

Mollie går meget op i bryster for tiden. Det er jo ingen hemmelighed at Mollies mors barm ikke hører til de største og at hun går med bh, nogle gange en "push up". Mollie tjekker lige en gang i mellem ved at hive ud i blusen, og sige "Mor, røster på, Mollie røster på ikke" en anden flittig kommentar pigen har er "mor ikke røster på dag", tjah, hvad kan jeg sige.....

Farmor, der heller ikke har en stor barm, får også lige hevet ud i blusen, "Farmor røster?" I dag nede i vuggestuen har hun så også lige tjekket og kommenteret om pædagogerne havde taget deres "røster på", nogle ting skal man bare ha' tjek på når man er 2½ år. Så forbedered jer tøser, Mollie skal nok hive ud i jeres bluse også og lige få styr på størrelse af jeres "røster" bare så der er styr på det, vigtig viden "S". Hun må vel snart kunne spotte bh-størrelse også, ja, det er 85 c, så kan det være hun har fremtid i en lingeributik ?

Pigen har jo også nu konstateret, at der er forskel på pige og drenge, Far og Oscar er en ting og Mor og Mollie en anden, så er der også tjek på det også.

En anden ting pigen har tjek på, det er at der foregår en masse spændende for børnehavebørnene, når de "store" vuggestuebørn ligger inde på stuen og sover til middag. Pigen synes, hun skulle være med til det spændende frem for at sove, og hvad gør man så, når man hedder Mollie? Kravler ud af vinduet og håber på ikke at blive opdaget, selvfølgelig

Hun er en udfordring det pigebarn, men lige fra hun besluttede at trække vejret efter at hun blev født, har hun ville livet og helst i overhalingsbanen og det giver sommetider trætte forældre, men hun er jo en charmeprinsesse ud over alle grænser og vi er tit færdige af grin over hendes påfund.

Jeg er ikke lige klar over, hvor meget "fødselshjælperen" har en finger med i spillet mht Mollie, men hun er lige i hendes ånd!!! Men jeg er så taknemmelig for, at hun var med sammen med Jesper. Til dem der ikke kender historien, gik der et stykke tid (jeg er ikke klar over hvor længe) inden pigen trak vejret og kom på børneafdelingen sammen med farmand, jeg lå så tilbage på fødestuen med selskab af "fødselshjælperen" i nogle timer, tror jeg, ellers havde det været temmeligt ensomt. Nå, det gik godt og hun er en skøn pige, så det skal jeg nok stoppe med at jokke rundt i igen.

2 kommentarer:

Michael sagde ...

Hmm det kunne være man skulle lære et trick eller to der, Jeg syntes ikke jeg slipper lige så nemt fra det som hun gør *S*

Men hvor er det sjovt og livsbekræftende når livet nu bare SKAL undersøges...*S*

Jette... sagde ...

Jeg kan godt huske hvor lang tid der gik, før Mollie-fisen valgte at trække vejret...men det sejeste var, at hun valgte vejret frem for noget andet.
Hun er en helt vidunderlig tøs...og *fødselshjælperen* sidder her med tåre i øjnene, og er ski.. stolt af tøsepigen.
Stort knus ;)