fredag den 14. marts 2008

At forfølge en drøm...

... er ikke uden forhindringer. Som de fleste af jer har måtte lægge øre til det sidste lange stykke tid, er vores drøm et hus og job på Vestsjælland. Vestsjælland er sådan lidt af en tilfdighed eller rettere sagt noget med priserne at gøre.

Vi har kørt turen rigtig mange gange, set en del huse og lige nu er situationen den, at vi har kig på 2, som har hver deres fordele. Det afgørende åunkt lige nu er jobsituationen, jeg skulle ha' været til samtale den anden dag, men den blev aflyst pga sygdom. Jeg er igennem jobsiderne dagligt, og er ved at få fat på lokalaviserne for området. Jesper har også søgt job, men har intet hørt endnu. En anden forhindring er vores bankrådgiver, hun er mere fornuftig end min mor, og det siger ikke så lidt. Så oven i huskiggeriet, jobsøgning og samtaler er vi også ved at undersøge bankmarkedet og prøver at forstå obligationer, renteloft osv. I morgen skal jeg i kælderen og hente mine gamle bøger investeringsbøger fra HD., for mit renteprogram fra "den glade studietid" har selvfølgelig lidt samme skæbne, som mange andre programmer fra vores gamle pc'er, noget man først finder ud afnår man skal bruge det, og nu jeg tænker, så er det vist helt tilbage fra den forrige...... puha, det er mange år siden jeg har siddet oå skolebænken.

Men alfa og omega er, at vi er klar til at rykke, jeg dog ikke begyndt at pakke, men kunne godt ha' lyst. Vi brænder begge for denne drøm, og ligesom alt andet, ligger der altid forhindringer for Jesper og jeg, men vi har lært at leve med det!!!! Gid vi vandt i Lotto.......

Det skal kunne lade sig gøre.....

Ingen kommentarer: