fredag den 29. august 2008

Overvejelser...

Det var nok de berømte dråber, der ramte ned et i mit bæger det sidste stykke tid. Jeg har tænkt meget over det og jeg er nødt til at gøre lidt ved det. Jeg er 34 år og finder mig i alt for meget fra dem der burde være tæt på mig.

Så istedet for at lade mit bæger fylde pvil jeg gøre noget ved det med det samme...., det sker nok ikke lige fra den ene dag til den anden, men over tid skulle der gerne ske en forandring.

Tjah, jeg er nok ret simpelt indrettet og ligesom alle andre, vil gerne rspekteres for den jeg er, det jeg kan, at alle andres tid og ønsker ikke er mere værd end min tid og mine ønsker, at jeg lever mit liv som jeg gerne vil og ikke som andre gerne vil leve og at jeg prioriterer med min mand og børn som det vigtigste.

Her er så nogle af mine udfordringer:

1. Det er slut med, at rykke alle mine aftaler med mine fantastiske veninder, fordi jeg har lovet at hjælpe nogen der gang på gang udskyder aftalen. Hvis ikke de holder aftalen må det blve når jeg har tid.

2. Vores hjem egner sig ikke lige til Bo Bedre, men her bliver gjort rent engang om ugen, men vi har 2 børn og fuldtidsarbejde, børnene har høj prioritet og vi har også brug for at slappe af. Dvs. jeg render ikke i rø... på børnene og rydder op og søvsuger. Sådan er jeg, og er vores hjem ikke godt nok, så skal de måske ikke kommer her.

3. Hvis jeg har taget fri for at hjælpe folk, så må de egentlig gerne respektere det og vente med samtalerne på mobilen til vi er færdige....

4. Ja, jeg har mange scrapting, og det er så det. Mine børn får stadig mad og tøj på kroppen, jeg blander mig ikke i hvad andre bruger deres penge på, så jeg skal nok også selv bestemme hvad jeg bruger mine penge på, jeg tjener dem selv.

5. Vores børns opdragelse skal vi nok også selv klare, jeg vælger mine kampe.

6. ja, jeg er offentligt ansat igen, og ja jeg havde betalt barselsorlov og omsorgsdage, betaler ikke selv min frokost pause osv. til gengæld afspejler det sig nok også i lønnen, og man vælger jo selv sin uddannelse og dermed jobsituaion.

7. Jo, jeg drømmer om et hus, men ikke for enhver pris, jeg vil stadig kunne tillad mig at bruge penge og tid på det "sjove"

8. Vores brugsting er købt til os, så hvis vi skal bruge det bliver det ikke lånt ud.

9. Fok skal lade være med at stille noget i udsigt for mine børn de ikke kan/vil indfri, det er mig der skal forklare børnene det og er "den dumme".

Det var lidt at det jeg skal lære at sige fra overfor, men langt de fleste jeg/vi omgås kender mig/ os og respekterer dette, hvor vi hjælper og er der for hinanden, tak skønne venner og veninder i er de bedste og jeg ved at I ved hvad jeg mener med dette.

Hvor svært kan det være, 34 år og har svært ved at sige fra på den rigtige måde, men et må læres. Jegmåtte bare ud med det inden det vokser i mot hoved.

2 kommentarer:

Jette... sagde ...

KÆMPE STORT SØDE!!!!!
Sådan skal det lyde:)
Et skridt af gangen, så når du målene lidt efter lidt.
Kram fra en der er begyndt på de små skridt.

Annette sagde ...

Sværere at føre det ud i livet end at tænke tankerne.