søndag den 30. november 2008

1. advent


Jeg fik handlet til juledekorationer i fredags sammen med oscar. Så børnene har lavet hver deres dekoration i dag med kalenderlys i. De hyggede sig et stykke tid, Oscar gik meget op i det og Mollie gjorde også, bare ikke så lang tid.

Da dekorationeren var færdige, hyggede de sig med resterne af leret, så det har været ganske okay.

Senere fandt vi julekalendrene og julemanden ringede lige og tjekkede at der boede nogle søde børn her. Oscar tror stadig at det er julemanden der kommer med kalendergaver, men det er fint med mig så længe han bevarer barnetroen. Her til aften har "julemanden" så pakket 48 gaver ind og hængt dem op på kelendrene. De næste 24 dage bliver det ikke noget problem at få børn op om morgenen.

Adventskransen er også fundet frem og 1. lys er tændt, så alt er som det skal være.

Jeg har en masse planer om alt det vi skal, men jeg gider heller ikke få stress. Jeg er næsten færdig med julekortene, så de skal snart skrives og sendes. Småkager bliver bagt hvis vi når det og jeg lige har overskuddet, det er absolut ikke et must herhjemme at det er hjemmebag.
Konfekt har jeg snakket med min søster om at vi skal finde en aften, men det afhænger også lidt af tiden, da hun jo er i forretning og arbejder mange timer det næste stykke tid.

I morgen kommer julepynten op, det nåede jeg ikke lige i dag. Julekassen er kommet ned fra skabet, så den kigger børnene og jeg på i morgen, så får de lov til at hjælpe, de var så nysgerrige over hvad der mon var i den kasse.

En af de ting vi skal ha' gjort en af de første dage er at skrive ønskesedler, det er et must med me dbørn, så vi går alle legetøjskataloger igennem og får skrevet ned. Senere redigere moren så trommesæt og andre larmende ting væk. Så håber jeg også snart vi modtager ønskesedler fra familien og så tager jeg ud en dag og køber gaver uden børn og Jesper.

Juleaften er der stort set også tjek på. Vi får et juletræ af min mor, vi (Jesper) laver maden og min mor medbringer ris a la manden. Vi skal bare være os fire, min mor søster her og det passer os ganske fint, dejligt afslappet og vi skal ikke ud og køre langt med trætte børn of masser af gaver sent om aftenen.

2 kommentarer:

Jette... sagde ...

Hvor er du effektiv søde!!
Kom over, og lad lidt af det smitte af på mig:)
Knus

Annette sagde ...

Kommer i morgen