lørdag den 12. juli 2008

Oprydning

Idag har det været store oprydning- og rengøringsdag (familien kommer til Mollies fødselsdag i morgen). Jesper tog børnene med ned og handle og jeg gik igang og fik nået en del medens de var væk, her lignede virkelig noget der var løgn.

Da de andre kom hjem spurgte jeg Oscar om ikke han lige kunne rydde op på værelset og tjene lidt lommepengestreger. Der kom store protester, og så prøver han at presse citronen for hvad det kan gi' af streger. Han var rigtig gal og gad i hvertfald ikke, for det var slet ikke ham der havde rodet....

Nå, men til sidst lovede moderen at hvis han gik i gang kom jeg og hjalp når jeg var færdig med soveværelset. Oscar begyndte med megen banden, tøj blev højlydt båret ind til vask osv. indtil han kom løbende med et tomt cd-cover og spurgte hvor cd'en var, jeg gik så i gang med at lede i skabet og han fik øje på Bølle-bob, den var så ok.

Lidt efter rungede der bølle-bob ud fra værelset, Oscar gik og sang og oprydningen var hurtigt overstået og han fik sin belønning og megen ros, så siger han " skal jeg ikke også lige rydde op på Mollies Værelse", du går bare i gang min dreng..... Så bølle-bob fortsatte og Mollies værelse er også superfint. Det udløste lidt ekstra lommepenge og megen ros for både initiativet og arbejdet.

Min rengøring gik også nemmere, for Oscar og jeg har Bølle-bob tilfælles. Jeg tror jeg kan samtlige sange udenad, vi har dog lidt forskellige favoritter,Oscars er Bølle-bob og baby-sitting-boogie, hvor mine er de lidt mere stille som Kære dagbog, den søde pige m.fl. Hvis folk kunne se Oscar og jeg ville de tro vi var åndsvage, men hold op hvor vi hyggede, sang, dansede og "arbejdede" og Mollie den lille fis gik og abede efter, hun skal jo det samme....

Ved aftenbordet talte vi med Oscar om, hvor for han skulle alt det brok igennem, når det lød som om han hyggede sig og gik så nemt, svaret var "jamen jeg havde jo lige glem det med musikken...."

1 kommentar:

Jette... sagde ...

Åhh, hvor kan jeg godt huske, når min mor satte mig igang med oprydningen. Jeg hadede det...men det er fuldstændig rigtig med den musik...faktisk også Bølle bob ;)...tiden gik stærkt, og inden man fik set sig om, så var oprydningen klaret.
Knus til jer