onsdag den 23. juli 2008

Hovedpine...

Der er ikke sket, så meget herinde, da jeg har haft mere end almindelig ondt i hovedet i lang tid. Lad mig sige det sådan, at jeg er blevet overbevist om at der ikke er r.. i begge ender. Jeg var til lægen i mandags og fik taget en masse blodprøver, og blev sendt direkte til modtagelsen på Hillerød Sygehus. Og hvordan kommer man så lige derop med offentlige transportmidler udenfor myldretiden? Man har en skøn veninde, der som en selvfølge tilbyder at køre, tak Helle, selvom det ikke blev nødvendigt. (Min mand kørte mig). Det blev sygehuset, da jeg skulle undersøges af en neurolog og midt i en sommerferieperiode kan de kun opdrives der.....

Jeg fandt hurtig afdelingen ved hjælp af et kort (sidst jeg var der var da Mollie blev født), og jeg blev lagt til at vente i en seng, kort efter kom en sygeplejerske og tog blodtryk, urinprøve, feber og gav mi et armbånd på, så jeg var officielt indlagt.

Efter et stykke tid i sengen kom neurologen og jeg blev undersøgt og udspurgt om hovedpine; han kunne ikke lige finde ud af hvorfor jeg er så hårdt ramt; men har henvist mig til scanning: det skal jeg så om en uge; og får forhåbentligt papir på at jeg har en hjerne.... Herefter blev jeg udskrevet igen, kunne slet ikke overskue at skulle overnatte der....

Jeg blev overrasket over at blive undersøgt så grundigt og der blev handlet så hurtigt. Jeg har lidt af migræne i 14 - 16 år og har altid bare fået en recept på migrænemedicin og så en recept på smertestillende, hvis de ikke hjælper. Jeg har mange gange taget initiativ til at komme det til livs, men har altid løbet panden mod en mur.

Har prøvet zoneterapi, kiropraktor, hormonplastre, p-piller, spiral uden hormon, hormonplaster, kostdagbog (er i klar over hvor meget forskelligt man propper i munden?) og forskellige alternative behandlere uden held og havde lidt slået mig til tåls med at min migræne nok forsvinder med overgangsalderen, da den temmelig sikkert er hormonelt betinget.

Den hovedpine jeg har haft mange anfald af det sidste stykke tid har ikke været migræne, den har været anderledes, i hele hovedet som om kraniet var for lille eller hjernen for stor, og ikke halvsidet som migrænen er. Det nok derfor jeg blev sendt til neurologen.

Men det er fedt endelig at blive taget seriøst, jeg finder jo snart ud af hvad blodprøverne og scanningen viser og så må jeg tage den derfra....

Seriøst synes jeg ikke lægerne har taget min migræne, men man kan sige jeg fungerer fint i dagligdagen og så bliver jeg lige banket i sengen et par dage og så fungerer det hele igen, springer jeg et anfald over, håber jeg hvergang at det er slut, men nej. Når det har været særligt slemt og ingen piller har virket har jeg ringet til vagtlægen, ja men så må du komme herind, når jeg så fortæller at jeg ikke er i stand til at køre bil (hvilket de burde vide) er standardsvaret, så prøv at lægge dig til at sove, right.

Nå, ikke negativ nu, kigge fremad og håbe der er en løsning for mig.... Jeg er bare træt af at have ondt, kaste op, spise piller og ligge i sengen.

Ha' en god dag (fra en der har spist flere piller det sidste stykke tid end hun bryder sig om og er gift med en alene far til 3 børn, der har klaret det fremragende)

2 kommentarer:

Jette... sagde ...

Hvor er det godt, at der endelig sker noget.
Som vi snakkede om, så tror jeg at det drejer sig om, hvilken læge, man lige kommer ind til...skræmmende at man skal vente så længe på at *ramme plet* ikk'.
Jeg er spændt på at høre resultatet søde.
Knus til dig

Anonym sagde ...

Hej Annette

Jeg fandt din blog via Google, da jeg selv - i desperation - søgte info om hormonrelateret hovedpine. Så nu tillader jeg mig at skrive til dig. Jeg har de samme symptomer, som dig, og har også prøvet alt i håbet om bedring. Men desværre... Det nærmeste jeg er kommet en lindring, er tilskud af magnesium (de hedder Mablet) og B-vitamin. Det kan du prøve, men du skal tage 2 magnesium og en stærk B-vitamin HVER dag. Jeg hører gerne fra dig, hvis du finde de vise sten :-)

Min mailadresse er: gittewenneberg@privat.dk

Hilsen
Gitte