søndag den 15. februar 2009

Skatteøen....

Oscar fik 2 gavekort til fødselsdagen i år og det er første gang han har prøvet det. Det ene var til BR og det andet til boghandleren. Det til BR brugte drengen til lego (er bidt af en gal legoklods) få dage efter han havde fået det. Det til boghandleren havde vi med til Helsingør i lørdags, da Jesper skulle ha' nyt tøj (for alle hans gavekort). Vi gik ind i boghandleren og Oscar kiggede længe rundt, det var svært det her ;-) Vi fandt "Skatteøen" som jeg så fortalte lidt om. Enorm flot bog med gode tegninger i også. Den valgte Oscar så og gik hen og betalte med sit "kreditkort".

Hjemme bladrede vi bogen igennem og det var ren nostalgi. Som barn var jeg inde og se teaterstykket, jeg har spillet det selv i skolen og jeg elsker Sebastians musik hertil. Oscar og jeg hørte "ostesangen", "Hispaniola", "Nattens stjerner" osv igennem og startede på historien om indtil videre livet på Admiral Benbow.

Her er til mange hyggelige aftenlæsninger i en bog, der første gang er udkommet i 1883, men som aldrig bliver for gammel....

1 kommentar:

Jette... sagde ...

Godt at gavekortet gjorde lykke;)
Knus til dig