fredag den 5. december 2008

Alkohol

Nu er det tiden for julefrokoster, hvor der som regel tyger en del alkohol ind. Da jeg har haft så mange hovedpiner de sidste rigtig mange år, har jeg valgt at undgå de selvforskyldte hovedpiner dvs holde mig fra store mængder alkohol. Men, men, men, jeg er så træt af at det koster en masse forklaringer, det er ikke alle der kan acceptere at man ikke drikker og det kræver en masse forklaringer og vrængen på næsen. Det er jeg træt af.

Fordelene er mange, man har ikke ondt i hovedet dagen efter, man kan køre hjem og spare penge til taxa, man kan huske alt dagen efter osv. Jeg kan godt sidde og nyde en øl, men jeg gider ikke være hammer fuld, så kald mig bare mærkelig, men det er mit valg.

Til de julefrokoster jeg skal til, regner jeg heller ikke med at drikke, jeg vil gerne ha' noget ud af min weekend istedet for at ligge med tømmermænd. Mit valg, som andre må respektere, for morer mig fint uden alkohol, så må det være de andre der har et problem.

1 kommentar:

Jette... sagde ...

Sådan skal det være søde!
Fornuftige ord...synes din veninde, der lige nu er lidt halvfuld, og vil huske dine ord i morgen, når vi sidder i biffen;)
Knus