tirsdag den 22. november 2011

Intim koncert

Sidste weekend var manden og jeg i Århus. Fredag aften var vi til intim koncert med Rugsted & Kreutzfeldt. Et par dage inden fandt vi ud af at de havde udgivet et nyt album, men vi fik ikke lige købt det.

Jeg frygtede lidt, at de kun ville spille nye numre til koncerten. Mén heldigvis var de stort set alle de gamle numre igennem.


Jeg købte den nye cd til koncerten og den indeholder 18  af de gamle numre, og ovenstående nummer er bare et af mine yndlings, og det bliver hørt mange gange i løbet af dagen og er perfekt at lave lektier til. Cd'en fik jeg i øvrigt også  signeret. Skal lige sige, at denne optagelse absolut ikke yder dem retfærdighed. Teksten er  af Dan Turell.

Et andet nummer er dette som jeg også kan høre igen og igen - igen se bort fra lydkvaliteten.


Jeg kan ikke sige andet end at det var en fantastisk koncert og en enorm oplevelse. Vi var 280 mennesker i salen, så vi var bare tæt på og de havde en dialog med os publikum, som jeg aldrig har oplvet før. Selvom det var siddende kogte salen af stemning og sing along. De 2 ældre herre gjorde det fantastisk og på trods af alderen kan de godt sætte fut i publikum. De var så søde, klemte lige hinandens hånd indimellem, ligesom for at sige, det erok det her, de kan li' os ! Og ihvertfald 3 gange stående bifald burde fortælle, at det var fedt.

Næste gang jeg skal til koncert bliver det helt sikkert en intim - det var så fed en oplevelse, at jeg får gåsehud bare af at tænke på det.

Og cd'en er perfekt som baggrund, når man regner opgaver om operationel og finansiel lesasing og udskudt skat..... det kører lidt nemmere.....

 

Ingen kommentarer: