onsdag den 22. april 2009

Pas på blodtrykket....

... som man siger så tit i sjov, har fået en lidt anden betydning for mig.

Påskeferien startede jeg jo med kraftig hovedpine og endte ude hos vagtlægen, som udleverede et par stesolider. Dette gav en nattesøvn uden smerte, men heller ikke mere. Dagene gik og onsdag tog jeg ud at træne, det havde heller ingen effekt, men nogle jag gennem hele kroppen op i hjerneskallen. Så tog jeg til kiropraktor, der lige knækkede de sædvanlige steder, men også tog blodtrykket og derefter sendte mig direkte ind til lægen, der blev jeg noget nervøs, hun var lidt for alvorlig.

Jeg fik en akuttid, blev "målt" og sendt hjem med en blodtryksmåler og en masse aftaler efter påske. Jeg kunne godt se på målingerne, at det ikke så helt godt ud. Lige efter påske var jeg så hos sygeplejersken og aflevere måleren, får taget blodprøver og lavet en hjerte EKG.

I går var jeg så til lægen. Alle blodprøver, lever, nyre, kolesterol mv var fine, men blodtrykket alt for højt (det lave af dem). Så nu skal jeg ha' medicin hver dag resten af livet. Jeg skal også til røntgen og scanning af hjertet og til øjenlæge, der skal kigge på blodkarrene.

Når nu det skal være sådan, så håber jeg at pillerne snart har indvirkning. Min krop har været træt konstant, men det er jo klart da hele systemet arbejder hårdere.... Det jeg egentlig har det mest mærkeligt med, er at ingen har undersøgt mit blodtryk før og jeg har da lidt af migærne/hovedpine i 15 år, måske har det altid været årsagen, men det får jeg nok ikke svar på......

Nu vil jeg satse på at få lidt mere energi, synes jeg har hvilet i 3 uger snart, og være taknemlig for at en læge har taget min hovedpine alvorligt og at jeg måske slipper for den fremover.

1 kommentar:

Jette... sagde ...

Jeg synes det er rigtig godt,
at du nu er blevet undersøgt fra top til tå.
Nu skal pillerne have lov til at virke, og så håber jeg virkelig at de også kan tage hovedpinerne.
Dem har du haft nok af nu søde:)
Knus til dig fra mig